Helgen som gick..

Mina vänner,

Helgen som gick bjöd på en någotsånär kulturell upplevelse. Vi var ett helt gäng som åkte iväg till Schaffhausen (som ligger i Schweiz) för att titta på Rheinfall - Europas största vattenfall. Det är visserligen inte högst (det har en fallhöjd, enligt guiden, på 32m - inte särskilt mycket när Sveriges högsta vattenfall, Njupeskär (som för övrigt ligger i Dalarna), har en fallhöjd på 125m) - men har störst vattenflöde. Jag tycker dock att Schweiz är underbart vackert och det finns nog mången anledning till att fundera över arbete och boende där. Helgen i övrigt har bjudit på en del krogbesök tillsammans med vänner.

Studierna går från klarhet till klarhet och det är väldigt roligt att få studera. På romerska rättshistorien har jag börjat studera "lex rhodia de iactu" - sjörättslig historia.

Jag hoppas få tillfälle att skriva mer - men idag känner jag mig lite efter med diverse åtaganden och jag är därför tvungen att hålla detta inlägg kort. Jag önskar dig en fortsatt trevlig vecka!

/Alexmannen

RSS 2.0