Ny vecka - gammal uppdatering

Mina vänner,

Så är det återigen en ny vecka. Jag har slarvat lite med mitt bloggande, men bitvis har det förklaringen att inte så mycket nytt har hänt. Vi har haft en "Einführungswoche" (introduktionsvecka). Sällan har så många, sagt så lite på så lång tid, tycker jag veckan kan sammanfattas med. Även om underlaget är lite bristfälligt får jag känslan av att Tyskarna över lag tycker om att tala. Allt kanske inte var helt relevant, men det är ändå bra att få information. Den information som dock är väsentlig fås av mestudenter och inte minst den "buddy" man fått sig tilldelad.

I helgen var det så "erasmusfest" - en fest där samtliga utbytesstudenter deltar (eller ja, de som kommit dit frivilligt, förståss) och det var också ganska många där. Det blev en tämligen sen lördag, eller kanske tidig söndag- men nog var det roligt allt. Kansk är det också förklaringen till att en förkylning smygit sig på mig? Jag hoppas då att den inte blir långvarig. Jag skall effektivt motarebeta den med mycket frukt och grönt - och kanske en riktigt god köttbit.

Hur som helst knallar livet på här nere även om vädret de senast dagarna varit klart sämre. Nu ska jag lägga en del tid på att studera. Till vidare; roll on, roll on!

//Alex

Kommentarer
Postat av: Anonym

du glömde ju nämna AMARETTON!!! ;) kvällens höjdpunkt ju! :)

2009-10-26 @ 18:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0